MIHAELA CRISTESCU

08.05.2023

MIHAELA CRISTESCU

Sydney, Australia

ct072005@yahoo.com

M-am născut în Bucureşti, in luna ianuare a anului 1970.

După şcoala generală, am urmat Liceul de Matematică şi Fizică Nr. 3 din Capitală. Prin bunăvoinţa Domnului Anton Chevorchian, profesorul de Limba şi Literatura Română, am stat de vorbă cu Şerban Cioculescu, Octavian Paler sau Alexandru Paleologu în cadrul Cercului de Estetică, am citit pe Shakespeare, pe Tolstoi şi pe Blaga. Apoi a urmat întâlnirea cu scrierile lui Mircea Eliade.

Politehnica am urmat-o din dorinţa tatalui meu de a păstra meseria în familie. Din păcate, nu am avut şi nu am nici un fel de talent în domeniul ingineriei şi singurul fapt de remarcat din acea perioadă ramâne naşterea fiicei mele, Maria-Parascheva.

Am urmat Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine de la Universitatea "Spiru Haret", anul 2000 şi Masteratul, în anul 2006, Teza evidenţiind anumite aspecte ale Analizei Discursului Politic, în mod comparativ, pentru lideri politici din România şi Statele Unite ale Americii.

Volumul de poezie publicat în anul 2005 se intitulează Noduri, Editura Metafora, Constanţa.

Legătura creată în timpul facultăţii cu cadrele didactice de la Universtate a dus la o colaborare ulterioară, ca asistent în cadrul Cursului Practic de Limba Engleză.

Am plecat din ţară pe 21 august 2009 şi m-am stabilit împreună cu soţul meu si cu fiul nostru în Sydney. La un an de la intrarea pe teritoriul australian, seria de şapte poezii scurte intitulate Sacred a fost premiată de NWG (New Writers Group, Parramatta – premiul al III-lea: https://www.nwg-inc.com/ezine/index.html). Poeziile au fost publicate în revista anuala ZINEWEST10. Sacred cuprinde titlurile: In Illo Tempore, Cipher, Hierophany, Ab Initio, Axis Mundi, Conjugal, Imago Mundi - concepte folosite de Mircea Eliade în lucrările sale.

Publicarea poeziilor de limbă engleză a continuat în anul 2011 prin lucrarea Ripples, ZINEWEST11, Sydney, Australia, 2016 prin lucrarea The Door and the Glasses, ZINEWEST16, precum şi prin alte poezii publicate in Antologiile NEW Writers' Group - Western Sydney Writers 2010 – 2019.

Pentru anii 2013-2020 am fost invitata de catre editorul ZineWest sa colaborez la redactarea revistei din poziția de Guest Editor.

Colaborez la reviste virtuale precum Romanian VIP, Phoenix Magazine, Singur, Colecţionarul, Conexiuni Creştine Contemporane, Confluenţe Literare (fost Confluențe Româneşti), Totpal's Daily News, Armonii Culturale şi am fost selecţionatăpentru publicare în cadrul Antologiei Scriitorilor Români din Întreaga Lume 2011 (editie româno-engleză), 2012 (ediţie româno – franceză), 2013 (ediție româno-germană), 2014 (ediție româno – italiană), 2015 (editie româno-greacă), respectiv Românii sunt deștepti, talentați și elevați, 2013, 2014 – STARPRESS, Dna Ligya Diaconescu.

Se adauga in anul 2014 o scurta colaborare cu STARPRESS in Antologia Limba noastra cea română.

Pentru 2016 – STARPRESS publică un interviu al meu în lucrarea Doamne ale scrisului românesc.

POEZIA – Iasi, sub patronajul Uniunii Scriitorilor din Romania, a re-publicat o serie de poezii recente. (Dnul Marius Chelaru) – 2015, 2020

Doresc sa menționez colaborarea cu antologia de poezie a Dnei Valentina Bisog Becart intitulată Dincolo de cuvânt, 2012, precum și cu antologia Meridiane lirice a Dnului George Stroia, 2012.

Anul 2012 a însemnat și prefața volumului de poezie Drum al Dnei Lygia Diaconescu (Extraordinara normalitate în "Drumul" poetei Ligya Diaconescu) și cuvântului de lector publicat în volumul de poezie Sub semnul timpului al Dnei Valentina Bisog Becart (Dimensiunea contemporană a timpului în viziunea Valentinei Bisog Becart).

In luna ianuarie a anului 2012, Editura Sfantul Ierarh Nicolae a publicat volumul de proză scurtă intitulat Douasprezece Hierofanii (lansarea a avut loc in luna aprilie 2012 la Consulatul General al României din Sydney), in limba româna, urmărind ca traducerea acestuia să vadă lumina tiparului in Sydney.

În luna iunie 1012 am primit cu mare bucurie premiul I la secțiunea Poezie și premiul al II-lea la secțiunea Proză din cadrul concursului STARPRESS 2012.

Acelasi concurs, anul 2014 a venit cu inca doua premii intai la sectiunile amintite.

Am colaborat cu o serie de 5 poezii în cadrul volumului de versuri al Dnei Loredana Tomescu Tudor intitulat Versuri albe pentru zile negre, iulie 2012, Bucuresti.

Mihaela Cristescu la Salonul literar cu cărțile pe masă

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți